WANNEER KAN IK EEN PRODUCT RETOURNEREN?

U kunt een product aan purevaping.nl retourneren wanneer er sprake is van:

  • Herroepingsrecht (zichttermijn)
  • Een door purevaping.nl verkeerd geleverd product
  • Een defect bij ontvangst van het product
  • Een reparatie of vervanging onder de geldende garantievoorwaarden en termijn

HERROEPINGSRECHT

Het herroepingsrecht, ook wel zichttermijn genoemd, betekend dat u binnen 14 dagen, zonder opgave van reden uw aankoop kunt ontbinden. Deze 14 dagen gaan in de dag nadat u uw bestelling heeft ontvangen. Nadat u ons heeft laten weten het product te willen retourneren, heeft u nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. U kunt ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als u daarbij maar een mededeling voegt waaruit uw wens tot herroeping blijkt.

 

E-liquids die niet verzegeld zijn worden vanwege hygiene niet teruggenomen. Wanneer de verzegeling van een e-Liquid nog in takt is kan deze zonder problemen worden geretourneerd.

Indien u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht komen de kosten voor terugzending voor uw rekening. Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping zullen we het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, aan u terugbetalen. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Als een product incompleet of beschadigd wordt geretourneerd dan kunnen we deze kosten bij u in rekening brengen.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn producten die om hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden wanneer de verzegeling na levering is verbroken. Het gaat dan om artikelen zoals clearomizers, e-liquids en mondstukjes, wanneer de verzegeling is verbroken. Voor verbruiksartikelen, zoals tankcartridges, geldt dat het niet noodzakelijk is voor de beoordeling van het product om de verpakking te openen. Doet u dit toch, dan is het product niet meer als nieuw verkoopbaar en kunnen wij de waardevermindering (die kan oplopen tot 100%) bij u in rekening brengen.

EEN VERKEERD GELEVERD PRODUCT

Hebben we per ongeluk het verkeerde product aan u geleverd? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. We zullen er dan zo spoedig mogelijk voor zorgen dat u het juiste product ontvangt. Mocht het nodig zijn om het verkeerd geleverde product aan ons te retourneren dan zullen we de verzendkosten hiervoor vergoeden. In overleg kan deze vergoeding ook zijn in de vorm van een e-Liquid met een hogere waarde dan de verzendkosten.

HOE KAN IK EEN PRODUCT RETOURNEREN?

Wilt u een product of bestelling retourneren? Wij vragen u om dan eerst even contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn via whatsapp of per e-mail te bereiken. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00. U kunt ons ook bereiken per e-mail via info@purevaping.nl.

Wilt u gebruik maken van het herroepingsrecht dan kun u ook gebruik maken van het formulier.

HOE LANG DUURT REPARATIE OF VERVANGING?

Zodra we uw retourzending hebben ontvangen en getest nemen we contact met u op. In de regel duurt het echter nooit langer dan een aantal werkdagen. purevaping stuurt geen vervangende onderdelen als we uw retourzending hebben ontvangen en getest.

VERPAKKING

Let op! Gebruik NOOIT een gewone envelop om onderdelen te versturen. Deze scheuren eenvoudig open. Gebruik altijd minimaal een verstevigde envelop of een bubbelfolie envelop.